onsdag 10 mars 2010

Välkommen!





Välkomna till mitt första bloggförsök!

Idag har jag varit på friluftsdag med några elever och kollegor till Kimsta gård i Upplands Väsby.
Det var en helt fantastiskt vacker dag med strålande sol. På gården fanns islandshästar som var lugna och trygga. Först skulle hästarna hämtas i hagen och sedan sadlas på. Den proceduren var ett fint sätt att bekanta sig med hästarna. Till slut var det dags att sitta upp. Inte helt lätt att komma upp tyckte jag, men med lite rumpputtshjälp funkade det!
Vi red in på en skogsstig och höll oss fast medan hästarna lunkade på. Det var en härlig upplevelse där vi red fram tysta i skogen. Tysta, eftersom de flesta av oss verkligen fick koncentrera oss på ridningen.
Så avslutade vi det hela med att tölta lite, dvs hästarna sprang. Otroligt härlig dag, det vill jag gärna göra om!

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det ser ut..Skönt väder att rida i.. blir riktigt avundsjuk... kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Ibland har jag en liten man hos mig som gillar hönan jag fick och speciellt äggen. Kram

    SvaraRadera