tisdag 29 juni 2010

Skön dag


Ännu en underbar sommardag med slösande sol! Jag cyklade ner till Särstabadet och låg och stekte mig några timmar. Vattentempen var ca 20 grader, men jag badade ändå bara till hälften. Tänk att en som varit så badtokig står där vid vattenkanten, fegar och går till slut i till midjan! Huva, det trodde jag inte om mig själv!
Nere vid strandfiket träffade jag på några representanter, ungdomar och projektledare, för Knivstakademin som höll på att färdigställa ett litet språkprojekt. "Ordboksprojektet" handlar om jämförelser mellan ungdomsspråk och äldres språk, ord som inte används av yngre osv.
Verkligen intressant och resultatet ska presenteras 13/8 på Kvarngården 13-16.
Ikväll ska jag jobba lite med mina tovade koppar.

1 kommentar:

  1. Hej vackra solstråle, vilka rosor. så sköna. Vad skönt nere vid särsta.. och träffa på ordprojekt.. Typiskt du... Ska du åka med till söderbykarl på lördag? Jag hoppar. måste spara lite kosing till semestern. Ska vi fika kram Jeanette

    SvaraRadera