onsdag 4 augusti 2010

Alpackor på Harsås gård










I måndags åkte Björne, Liam och jag till Harsås gård "Alpacka Sjuhärad" i Torestorp som ligger mitt emellan Borås och Varberg. www.alpacka.org
Gården drivs av Åsa Wedberg och hennes man. De ville ha gårdsnära djur och bestämde sig för alpackor. De började med 2 djur och har nu en underbar liten flock på ca 10-12 djur i många olika färger allt i från vitt, kamelfärg till mörkt sammetsbrun. Man kan köpa ull härifrån och Åsa säljer även handspunnet garn i underbara naturfärger.

Ni som känner mig vet ju hur fascinerad jag är av dessa djur, men detta var första gången jag kom i närkontakt med dem. Det var en oförglömlig upplevelse och jag köpte med mig lite ull hem, så nu ska jag prova att tova av detta härliga material. Återkommer med bilder på resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar